Neházejme krosnu do žita

18. srpna 2007 v 21:04 | -JM- |  Výlety a fotografování
Když jsme bydleli v Karlíně, odkládali jsme cíle na jihozápad od Prahy na dobu, až budeme bydlet v Pticích. Raději jsme vždy razili do Českého Středohoří. Pak jsme ten jihozápad odkládali zase proto, že je to blízko, že to budeme užívat až pro rodinné výlety. Takže nastala konečně doba pustit se tím jihozápadním směrem.

Dneska jsme s Jášíkem začali Svatým Janem pod Skalou. Četl jsem o tom místě opakovaně. O tomhle kraji se zmiňuje i Cílek.
V pozadí je skála a na ní vyhlídka s křížem.
Je tam ve skále jeskyně, kde žil poustevník Ivan (byl tam zákaz focení, tak jsem to respektoval). A je tam léčivý pramen.
A teďka zas obráceně.
Nejvíc mě lákala naučná stezka, která vede na skálu nad obcí a je z ní skutečně pěkná vyhlídka.
Vedle vyhlídky byly pro mě druhým typickým jevem kameny značící stezku nahoru. Každý z nich je poctivě podepsán "Sv.J." vytesáním.
Jinde nefunguje.
Pokud jde o léčivý pramen, vypadal přesně tak, jak má vypadat středoevropský zázračný pramen svázaný s katolickým svatým na malebném místě, které po převratu v roce 48 sloužilo jako těžký pracovní tábor pro nápravu nespolehlivých živlů, kteří nebyli odsouzeni. Teče z velkého litinového kohoutu a nabírá se do umělohmotného ešusu na provázku, přičemž se to spouští elektrickým vypínačem.
Vypínač v pozadí startuje cestu k úlevě.
Nejvíc vzrušen jsem byl ale z krosny. Koupili jsme jí Jáchymovi k prvním narozeninám poté, co se závistí sledujeme krosnování petrklíčkovské, djí i jiných našich známých. Několik sporadických pokusů bylo ale celkem neúspěšných a vůbec se mu v tom nelíbilo. Už jsme se s tím smířili a možná dokonce už je podán i inzerát na prodej.
Tak jsem si řekl, že je tak krásné počasí a sv. Jan je dokonalý cíl na důkladnější vyzkoušení. Měl docela obavy, protože s mrňousem jsem konal samostatné otcovské výpady zatím jen do obchoďáků. Tentokrát jsme se vypravili poprvé do divočiny.
Navíc mne Sargo rafinovaně pobízela, jak takový samotný otec s batoletem údajně vypadá odpovědně a zajímavě, zejména pro ženy.
Část výpravy dobytí vrcholu prospala.
Výlet se však vydařil, Jáchym krosnu toleroval, chvilku zpíval a většinu výstupu i sestupu na vyhlídku u kříže prospal. Dalším kladným efektem bylo, že i celkem snadná vycházka se proměnila ve sportovní výkon, kde jsem musel sáhnout až do mělčin své chabé fyzičky.
Hospoda byla zavřená, tak jsme courali po vesnici.

Jelikož jsme na místě asi za 15 minut od domu, nějaký návrat bych vůbec nevylučoval, protože se od sv. Jana nabízí více cílů.
Tuhle fotku sem dávám jen ze setrvačnosti.
Původně jsem se těšil na pivko někde v údolí. Restaurace byla slibná, nazývá se "Obecná škola" a má terasu. Bohužel tam byla zrovna svatba a pro veřejnost bylo zavřeno. Tak jsme se stavili v nejmenovaném bufetu víceméně jen kvůli obligátní miniprovokaci na blogu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 DJ DJ | 18. srpna 2007 v 23:54 | Reagovat

Ještě ulovit GPS poklad a je to jako u nás :o).

Jó, to my dnes měli romantický den při budování hnízda. Venku na obloze latě... těžká závist.

2 JR JR | Web | 19. srpna 2007 v 11:49 | Reagovat

Až na poslední foto je to moc pěkná reportáž :-) Taky se tam někdy musíme podívat.

Sice už to nebude kočárkové horolezení, ale rádi se k vám zase někdy na výlet přidáme, pokud nás pozvete. Minule jsme si to moc pochvalovali.

Možná už budu mít i nový foťák! Objektiv jsem si koupil už v USA.

3 jm jm | Web | 19. srpna 2007 v 12:44 | Reagovat

DJ: No jo vlastně, vždyť na krosnu jste nás inspirovali i Vy - už jste připsaní:-)

JR: Určitě, velice rádi bychom Vás zas viděli. U nás je průběh dne danej spaním, takže jedna možnost je vyjet v 10:00 někam dál a pak nechat mrňousa spát, zpravidla tak aspoň do 11:30, pak možno vyrazit. Na ty přípražské výlety vyrážím až po spaní (doma zpravidla déle) a po obědě, takže tak v 13:30 vyrážím.

Uvidíme, jak bude třeba hned příští víkend, když tak bychom se ozvali.

4 JR JR | Web | 19. srpna 2007 v 14:02 | Reagovat

Jo, příští víkend zatím máme volný, resp. na jeden z příštích dvou víkendů je naplánované velké cestovatelské promítání u pana MB, ovšem ten termín záleží právě na něm. Měli bychom tam promítat Indonésii, MB zase Vietnam a hlavní hvězdou večera by měl být Vojta se svou indickou poutí. Myslím ale, že je to až ten další víkend. Určitě se budou účastnit i rodiny s dětmi, tak byste mohli přijet!

5 Chachina Chachina | 19. srpna 2007 v 20:30 | Reagovat

Mám takový nejapný dotaz - ta poslední fotka je jen naaranžovaná nebo jste prckovi rozšířili "pitevníček"? ;-)

Jo a líbí se mi, jak to ta mamka s vámi umí :-))))

6 DJ DJ | 19. srpna 2007 v 21:45 | Reagovat

Ó, to nebylo zapotřebí, protože já se zhoupnul až na základě podkladů od pana rady, takže vlastně zdroj je jenom jeden :o).

Svatý Jan, to je taky náš budoucí cíl, ono jich tam je hodně a není to nedostupné na kole (při případném přiblížení). Ono to údolí Berounky je natolik zajímavé, že si ho dávkujeme postupně, třeba to letos ještě klapne, alespoň na podzim.

7 jm jm | Web | 20. srpna 2007 v 14:05 | Reagovat

ch: Na pití užíváme obvyklý trik, že si vyžádáme jeden prázdnej kelímek a do něj mu dáme vodu. Ale když to Sargo nevidí, tak mu dávám párkrát líznout i ten skutečnej humus. Na snímku patrně cucá kakaovej šejk, pro vodu by se krz plaňky tak nehnal.

8 Chachina Chachina | 20. srpna 2007 v 17:01 | Reagovat

jm: No, někdo v rodině musí to dítě připravit na ty životní hříšky a svody :-) Tak například Adík naučil Káju lízat zmrzku :-/ Když jsem mu jí dřív kupovala, (kopečkovou nebo točenou) řekla jsem si vždycky i o suchý kornoutek pro Karinku, ale teď už mi na to peče ;-)

9 Sargo Sargo | 21. srpna 2007 v 22:48 | Reagovat

Chachina: kéž by ho někdo připravoval i na ty odpovědné věci :-))

10 Chachina Chachina | 22. srpna 2007 v 16:43 | Reagovat

Sargo: Maminka? :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.